Buik, billen en benen

Het meest gehoorde protest tijdens het lijnen is wel dat het vet niet lijkt te verdwijnen rond de buik, billen en benen. Dit zijn de plekken waar het hardnekkige vet wordt opgeslagen. Met alleen diëten komen wij er niet. Om het overtollige vet op deze plaatsen weg te krijgen zullen we flink moeten werken. We zullen ons lichaam in beweging moeten zetten.

Niet iedereen heeft de financiële middelen om een duur abonnement op een sportschool te bekostigen of niet iedereen houdt ervan om naar een sportschool te gaan om te trainen. Een stevige wandeling is zo’n oplossing. Lekker even de hond uitlaten en als u geen hond heeft, dan lekker met een vriend of vriendin lekker samen stappen. En met stappen bedoelen we niet slenteren, maar een stevige pas die de hartslag versnelt. Doordat u met zijn tweeën bent merkt u minder snel dat u moe raakt en het lijkt alsof de tijd veel sneller gaat. En u kunt elkaar motiveren door te gaan. Stop een springtouw in uw zak en een stuk elastiek, Het weeg niets en is dus makkelijk mee te nemen.


Tijdens het lopen moet u tijd maken voor speciale oefeningen voor de buik, de billen en de benen. Zo kunt u een eigen circuitje opbouwen door bijvoorbeeld 10 minuten warm te lopen, gevolgd door een minuut touwtje springen, gevolgd door wat buikspieroefeningen. Het elastiek kan gebruikt worden om strak rond de enkels te spannen en dan de benen zijwaarts te liften. Niet alleen zult u dit voelen aan de binnenzijde van uw dijbenen, maar ook in uw billen. Met name oefeningen als de plank en sit ups missen hun uitwerking niet op de buikspieren. Natuurlijk is het raadzaam om voldoende water tot u te nemen. Door beweging verliest u vocht dat moet worden aangevuld. Water is gezond en zit bordevol belangrijke mineralen.